Tämä näyttää erot valitun ja nykyisen version kesken tästä sivusta.
— |
tiimi:pm_2013 [2017/10/06 17:48] (nykyinen) |
||
---|---|---|---|
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
+ | ====== Valjakkoajon PM-kilpailut 2013 Tanska, Dronninglund ====== | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | [[http:// | ||
+ | ===== Matkavalmisteluja ===== | ||
+ | Tavallaan matkavalmistelut alkoivat jo tammikuussa, | ||
+ | \\ | ||
+ | Kevään valmennuksissa hiottiin kuvioita ja ensimmäistä kertaa kokeiltiin myös ajaa FEIn 9 ohjelmaa, jota PM-kilpailussa ajettaisiin. Aika kovalta haasteelta se silloin tuntui. Ypäjän kilpailussa päästiin ensimmäistä kertaa kokeilemaan ohjelmaa radalla ja samalla myös kisakuntoa vaikealla tasolla. Hengissä selvittiin ja haavetta ei haudattu. Oli aika hankkia Samille FEIn passi ja itselleni FEIn rekisteröinti. Savijärvellä kouluohjelma sujui jo paremmin ja maratonilla ja tarkkuudessa kokeiltiin kovempia vauhteja. Näillä näytöillä osallistuminen PM-kilpailuun varmistui ja oli aika aloittaa lopulliset valmistelut. Valmisteluissa suurena apuna oli kotivalmentajamme ja Suomen joukkueenjohtaja Ben Simonsén, joka on kokenut kilpailija ja matkaaja. Ben varasi laivamatkat sekä hevosten yöpymiset ja antoi lukuisia ohjeita käytännön kysymyksiin. Tästä hänelle isot kiitokset! \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | Ratsastajain liitosta kävimme hakemassa edustusvaatteet ja ensimmäisen KV-kilpailun kunniaksia päätimme myös vaihtaa imagovärimme oranssin Suomen siniseen. On hienoa, että myös yksikkökuskeille oli huomioitu mahdollisuus käyttää kahta groomia, joka ainakin meillä on oleellinen osa tiimiä ja saimme molemmille groomeille myös edustusvaatteet. Molemmat liikkuvat kuitenkin näkyvästi kilpailupaikalla ja tallialueilla.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | Seuraavaksi oli vuorossa pakkamista, pakkaamista ja pakkaamista. Juhlavaunut vietiin odottamaan kuljetusta Urjalaan ja samalla reissulla haettiin pieniä säilöpaaleja evääksi hevosille. Matkakaveri Heidi Sindan Instruktör eli Ismo saapui lauantaina meille Sipooseen ja samalla aloitettiin hevosten totuttaminen uuteen heinään ja matkaruokintaan. Ismo ja Sami saivat myös kaksi yötä nukkua vierekkäisissä karsinoissa ja tutustua rauhassa toisiinsa. Sunnuntai iltana kaikki alkoi olla valmista.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Maanantai 8.7 ===== | ||
+ | Aamulla klo 4.40 Ismo ja Sami pakattiin autoon ja matka kohti Tanskaa alkoi.{{: | ||
+ | \\ | ||
+ | Laivamatkan aikana kävimme kolmeen kertaan juottamassa ja syöttämässä hevosia ja tarkistamassa, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Tukholmasta matka jatkui kahdella pysähdyksellä kohti Göteneä, jonne matkaa kertyi noin 320 km. Götenessä majoituimme muiden suomalaishevosten kanssa ruotsalaisen valjakkokuskin Yngve Källin tallin, jossa hevosilla oli isot ja mukavat karsinat odottamassa. Hevosemme olivat hyväkuntoisia 22 tunnin matkustamisen jäljiltä. \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Tiistai 9.7 ===== | ||
+ | Aamupäivällä Götenessä Sami pääsi Miljan kanssa kävelylle ja kevyesti ratsain verryttelemään.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Sami olisi halunnut esittää vaikka hieman vaikeampiakin temppuja LOL Matkaväsymys ei siis vielä painanut jaloissa. | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | Matka jatkui tiistaina iltapäivällä kohti Göteborgia, | ||
+ | \\ | ||
+ | Götöborgin satamassa laivaa odotellessa henkilökunnalla oli hetki aikaa huilata =).\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Fredrikshavnista oli matkaa enää noin 50 km kilpailupaikalle, | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Keskiviikko 10.7 ===== | ||
+ | Heräsimme Tanskassa sumuiseen aamuun, mutta auringon noustua myös sumu hälveni ja kilpailupaikan viimeistelty ympäristö teki vaikutuksen. Sami pääsi kävelylle ja itse tutustuimme kilpailupaikkaan ympäristöineen. Koska kaikki kilpailualueen pohjat olivat nurmikkoa, päätimme laittaa Samille hokit alle ennen ensimmäistä liikutusta. Se olikin helpommin sanottu kuin tehty. Kaksi ensimmäistä jalkaa meni vielä aika hyvin, kolmannessa Sami alkoi jo kypsyä ja oikea etujalka oli viimeinen niitti. Tuloksena useampi mustelma, tallottu jalkapöytä, | ||
+ | \\ | ||
+ | Seuraavaksi kävimme selvittämässä, | ||
+ | Iltapäivällä oli edessä ensimmäinen hevostarkastus eli vetcheck. Eläinlääkäri ja tuomaristo tarkisti hevosten kilpailukelpoisuuden. Tarkastusta varten Sami puunattiin ja letitettiin, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | Vetcheckin jälkeen otettiin vielä joukkuekuvat, | ||
+ | \\ | ||
+ | Hieronnan jälkeen liikutin Samin kevyesti vaunuilta Benin valvovan silmän alla. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja Benin mukaan Sami liikkui jopa paremmin kuin ikinä kotona. Kohtalomme oli kuitenkin olla Suomen ponijoukkueen ulkopuolella alkukauden tulosten perusteella. Saimme kuitenkin osallistua kilpailuun yksilökilpailijana ja pätimme näyttää, että olisimme ansainnet paikkamme joukkueessa.\\ | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Illalla oli vielä edessä PM-kilpailun [[http:// | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Torstai 11.7 ===== | ||
+ | Torstaina oli koulukokeen vuoro. Tämä oli kaukainen haave joskus kevättalvella, | ||
+ | \\ | ||
+ | Verryttelyssä Sami tuntui hyvältä ja lähdimme luottavaisin mielin ensimmäiseen kansainväliseen koitokseemme. Verryttelyolosuhteet olivat loistavat. Käytössä oli kaksi täysimittaista rataa. Ensimmäisellä radalla sai olla kolme valjakkoa kerrallaan eli halutessaan verryttelemään pääsi 50 minuuttia ennen suoritusta. Toisella radalla oli aidat ja kirjaimet ja kaksi valjakkoa eli verryttelun viimeiset 20 minuuttia oli täydet rataolosuhteet. Ennen radalle menoa oli vielä tilaa verrytellä radan päädyssä. Olisipa Suomessakin edes jossain tällaiset olosuhteet!\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Ensimmäisen kerran uransa aikana Sami oli rento läpi koko radan eikä kytännyt yhtään mitään. Muutenkin rata sujui ilman isompia rikkeitä ja suurin ongelma olikin kuskin sählääminen ohjien kanssa kootussa ravissa yhden käden kahdeksikoilla. Siitäkin huolimatta kuviot saatiin suoritettua ja tehtiin radalla jopa ensimmäinen onnistunut 10 sekunnin pysähdys =). Teimme ennätyspisteemme 56 vp ja olimme luokassa 7./17 sekä toiseksi paras suomalainen vain alle pisteen Hannulle ja Vilille jääneenä. Paljon jäi vielä kuskin kokemattomuutta esittämättä, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Iltapäivän käytimme maratonesteisiin tutustumiseen. Illalla oli myös maratonreitin selostus. Kilpailussa ei siis ollut suomalaisille tuttua radannäyttöä, | ||
+ | \\ | ||
+ | Illalla suomalaisleiri kokkaili yhdessä. Mitä useampi kokki, sen parempi soppa...\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Perjantai 12.7 ===== | ||
+ | Perjantai oli ponikuskeilla vapaapäivä ja saimme rauhassa keskittyä maratonesteisiin tutustumiseen ja kisaturistin elämään. Katsoimme aamulla suomalaisyksiköiden ajot ja lähdimme sen jälkeen tutustumaan Dronninglundin kylään sekä vilvottelemaan merenrantaan. Pieni uintireissu teki hyvää ja sen jälkeen palasimme esteille sekä seuraamaan suomalaisten parikuskien kouluratoja. Niitä olikin ilo katsoa ja erityisesti Tauriaisen Jarmon parin esitys oli aivan loistava!!! Maratongroomimme Lauri kävi tutustumassa 6 km A-osuuteen pyörälla ja sillä aikaa kuskilla oli aikaa rauhassa tutustua esteisiin. Itse kuskina kävin pyöräilemässä vain E-osuuden välimatkat. Siitäkin tuli 7 km pyöräiltävää maastossa per kierros eli kuntoilua tuli riittämiin. Esteitä oli kahdeksan ja joukossa oli meille paljon uutta nähtävää ja tehtävää. Muutama esteistä oli melko teknisiä ja korkealle siltaesteelle emme ole koskaan aikaisemmin päässeet edes harjoittelemaan. Vähitellen reitti ja esteet alkoivat hahmottumaan ja nuotitkin tuli tehtyä.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Lauantai 13.7 ===== | ||
+ | Vihdoinkin oli aika lähteä kokeilemaan voimia kansainväliselle maratonradalle. Aamulla kuudelta kävin ruokkimassa Samin ja lähdin vielä kertaalleen kävelemään esteet läpi. Suomessa tuohon aikaan aamusta saa yleensä kävellä kaikessa rauhassa, mutta nyt esteillä oli jo täysi kuhina. Esteet tuntuivat tutuilta ja reitit varmoilta, joten siltä osin kaikki oli kunnossa. \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Lähtöaikamme maratonille oli klo 9.36 ja aamulle oli laadittu tuttuun tapaan tarkka aikataulu. | ||
+ | \\ | ||
+ | 8.00 kävelylle ja harjaus\\ | ||
+ | 8.30 suojat\\ | ||
+ | 9.00 valjaat\\ | ||
+ | 9.10 tallista\\ | ||
+ | 9.15 vaunuissa\\ | ||
+ | 9.26 lähtöpaikalla\\ | ||
+ | 9.36 lähtö\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Lähtöpaikka sijaitsi 800 m tallialueelta ja Samin ensimmäiset tyypilliset loikat otettiin jo siirtymämatkalla lähtöalueelle. Joulukuusiviljelmät, | ||
+ | \\ | ||
+ | A-osuus oli 6 km pitkä ja nopeutena oli 14 km/h. Reitti kulki pitkin kaunista tanskalaista maaseutua. Tiet olivat osittain soraa ja osittain mukavia kimmoisia peltoteitä. Reitti oli hyvin merkattu ja sen seuraaminen oli helppoa. Vaikeimmat hetket koettiin reitin kulkiessa lehmäaitauksen reunaa, mutta siitäkin selvittiin ja osuudelta maaliin tultiin hyvin ihanneajan puitteissa. Siirtymätaival oli 800 m ja osittain asfaltilla ja siksi Samille aika kevyttä vedettävää. Siirtymätaipaleen jälkeen ennen lepopaikkaa oli pakollinen ravipätkä asfaltilla. Tämä toimi hevostarkastuksena eli suoran päässä seisoi eläinlääkäri tarkistamassa hevosen liikkeet ja ilmeisesti ohimennessä vilkaisi yleiskunnon, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | E-osuuden lähtö oli asfalttitiellä risteysalueella, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Illalla Sami kävi vielä Miljan kanssa kävelyllä muutamaan kertaan ja vaikutti hyvin palautuneelta. Illalla oli myös vuorossa kilpailun illanvietto, | ||
+ | ===== Sunnuntai 14.7 ===== | ||
+ | Viimeisenä kilpailupäivänä ajettiin tarkkuusosakoe. Rataan pääsi tutustumaan jo kello kuudelta eli kaksi tuntia ennen kilpailun alkua ja radalla olikin jo suorastaan ruuhkaa, kun varttia yli kuusi aamutallin jälkeen sinne saavuin. Rata vaikutti ihan kivalta ajaa. Sopivasti tehtäviä ja haastavia paikkoja, mutta pahempiakin ratoja oli Suomessa nähty. Radalla oli kaksi sarjaestettä ja meille uutena juttuna siltaeste. Portteja oli 20, leveytenä + 20 cm ja nopeutena 250m/min, joka on meille vielä kova haaste. Kävelin radan useamman kerran läpi, kunnes reitit selkenivät ja palasin sitten leiriin aamupalalle.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Milja käytti Samin aamukävelyllä ja itse koitin seurailla kilpailun kulkua kentällä. Järjestäjä ei ollut antanut mitään alustavaa alkamisaikaa PM-luokille ja aamun luokat tuntuivat sujuvan jopa odotettua nopeammin. Siispä valjastamaan ja Sami vaunujen eteen, koska pitkä alkukäynti tarkkuusaamuna tuntuu sopivan Samille. Käynnin jälkeen otimme pätkän ravia ja kun kaikki tuntui olevan kunnossa, esitimme vaaditun kahdeksikon paikalla olleelle eläinlääkärille ja tuomariston edustajalle. Lupa jatkaa kilpailua irtosi.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Radalla heti ykkösportti oli hieman haastava, kun Sami päätti säikähtää sekä lähdön ajanottolaitteita, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Illalla Sami pääsi vielä rentouttavalle ratsastukselle Miljan kanssa, jotta paikat saatiin vetreiksi ennen pitkää kotiinkuljetusta. Jäimme kilpailupaikalle vielä yhdeksi yöksi, jotta hevoset saivat levätä yön yli ennen kotimatkaa. Ilta meni leiriä purkaessa ja tavaroita pakatessa. Tanskalaiset kisajärjestäjät tarjosivat meille myös iltapalan kilpailun päätyttyä.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Maanatai 15.7 ===== | ||
+ | Aamulla herätessämme tallinpurkuryhmä oli aloittanut jo tehtävänsä, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Olimme satamassa hyvissä ajoin ja juotimme ja huolsimme hevoset laivalle pääsyä odotellessa. Laivamme Stena Line Jutlandica lähti klo 11.50. Laivalla Sami ja Ismo pääsivät sundeckille :-D. Eli hevosautoillamme oli loistavat olosuhteet ulkokannella raikkaassa ilmassa. Itse siirryimme nauttimaan rekkamiesten rasvaisesta ja ravitsevasta lounaasta, joka laivalla oli tarjolla. Ryhmämme herätti hämmästystä rekkamiesten keskuudessa. Ehkä poikkesimme hieman tyypillisistä ammattikunnan edustajista LOL Myös henkilökunta jaksoi hämmästellä "Six drivers/ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Laivamme oli satamassa klo 15.15 ja Ruotsin puolella jatkoimme matkaa noin 380 km kohti Gnestaa, jossa meille oli varattu majoitus paikallisen welshkasvattajan tallista. Matkalla pidimme yhden huoltotauon. Perillä yöpaikassa olimme yhdentoista maissa illalla ja hevosia odottivat isot kauniita karsinat ja pehmeät olkipedit. Hevosautot putsattiin ja seuraavan päivän matkaeväät pakattiin hevosille valmiiksi. Ihmiset nukkuivat kukin missäkin eli osa paikallisen satulahuoneen lattialla ja osa kuorma-autoissa, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Tiistai 16.7 ===== | ||
+ | Herätyskellot soivat kello kolme aamulla ja puoli neljän aikaan hevoset olivat jo autoissa ja matka jatkui. Matkaa Tukholmaan oli enää 70 km, mutta olimme varautuneet aamuruuhkiin, | ||
+ | \\ | ||
+ | Laivalle päästyämme kävimme autokannella vastassa hevosia ja hevoset saivat ruoat ja juomat. Autokannella oli todella ystävällinen henkilökunta, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | Heti laivalle päästyämme aloitimme selvittämään mahdollisuutta korjauttaa kuorma-auton rengasta Turussa tai saada vaihdettua autossa mukana ollutta vararengasta alle. Muutaman tunnin työn ja kolmentoista puhelun jälkeen selvisi, että suuren valtakunnallisen rengasfirman 24/7 palvelu ei pystyisi toimittamaan palvelua arkipäivänä 12 tunnin varoitusajalla Turun satamaan. Itsekkin hämmästelivät tätä! Eli se siitä 24/7 palvelusta ja ainakin tiedämme, mistä renkaita ei kannata hankkia. Onneksi on hyviä ystäviä, joille voi soittaa ja Otto Suomesta käsin googlasi meille paikallisen yksityisen rengasfirman, | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Kahdenkymmenen tunnin matkustamisen jälkeen auto kaarsi kotipihaan. Takana oli 1466 ajettua kilometriä, | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Kuvia kisapaikalta ja muualtakin ===== | ||
+ | Suomalaisleiriä ja leirintäaluetta. | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{ : | ||
+ | \\ | ||
+ | Kisa-aluetta.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ===== Ajatuksia reissusta ===== | ||
+ | |||
+ | Kokonaisuutena reissu oli mahtava kokemus. Pitkään mietin, että kannattaako noin kauas lähteä kilpailemaan, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||